Facebook anunță noi metode prin care să oprească știrile false
Facebook a ajuns să aibă aproape săptămânal noutăți cu privire la metodele de împiedicare a diseminării de știri false, iar acum e timpul pentru un nou mod.
Poate că încă mai ai speranță și încredere în Facebook, deși ar trebui să fii suspicios cu privire la orice decizie pe care o ia compania, de acum încolo.
Pentru că niciuna din metodele pe care le-a implementat Facebook până acum împotriva știrilor false nu a funcționat, platforma vine cu alte soluții care să prevină problema știrilor false și a dezinformării.
Astfel, compania a anunțat patru pași importanți care, conform acesteia, vor preveni problemele din trecut. În primul rând, administratorii de pagini de Facebook vor trebui să trimită către Facebook copii ale cărților de identitate, dar să ofere și o adresă fizică pentru verificare.
Rețeaua va confirma fiecare adresă cu ajutorul unei scrisori. Aceasta va conține un cod unic pe care doar contul respectiv îl va putea folosi. De asemenea, advertiserii vor trebui să dezvăluie ce candidat, organizație sau companie reprezintă.
Odată autorizate, reclamele legate de alegeri ale unui advertiser vor fi delimitate clar în feed-urile de Facebook și Instagram. Într-o manieră similară sunt delimitate și spoturile publicitare politice în SUA, conform unui purtător de cuvânt al rețelei sociale.
Reclama va lista și persoana, compania sau organizația care a sponsorizat reclama, cu un scurt mesaj de tipul ”sponsorizat de…”
Guy Rosen, vicepreședinte de product management al Facebook spune că ”Facebook a identificat patru zone critice de securitate legate de alegeri, la care compania lucrează. Acestea sunt combaterea intervențiilor străine, înlăturarea conturilor false, sporirea transparenței reclamelor și reducerea diseminării știrilor false”.
Momentan, noile măsuri vor fi implementate doar în SUA, dar compania ar putea să le extindă, treptat, și pentru alte țări.